Güne mutlu ve sağlıklı başlamanın en önemli etkenlerinden biri de uykudur.  Rahat, huzurlu ve dinlendirici bir uyku, vücudun sağlıklı olmasını sağlar. Üstelik yalnızca fiziksel değil ruhsal sağlığımız için de rahat bir uyku uyumak ve uykumuzu almış olmak gerekir.

Rahat bir uyku için!
Rahat bir uyku için!

Günlük ihtiyacımız olan uyku saati 7 ile 8 saat civarındadır. Bu uykunun özellikle gece uykusu olması gerekmektedir. Çünkü gece saat 12 ile 3 arası melatonin isimli bir hormon salgılanır. Bu hormon gençlik hormonudur ve vücudun dinlenip yenilenmesinden sorumludur.

Kaliteli bir uyku uyumak, sabahları dinlenmiş kalmak için ise bazı noktalara dikkat edebilirsiniz ve bunların başında kıyafet seçimi gelir. İçinde kendinizi iyi hissettiğiniz, rahat ettiğiniz ve en önemlisi vücudunuza hava aldırıp terletmeyen seçimler uyku kalitenizi pozitif etkiler. Ayrıca yatak ve yastık seçiminizde bel ve omurga sisteminizi destekleyen, ortopedik, orta sertlikte ve vücudunuzun şeklini alan yataklar ile rahat nefes almanızı destekleyen yastıklar daha rahat ve kolay uyumanıza yardımcı olur.

Tüm bu seçimlerinizin yanı sıra, rahat uyumak için bitki çayı içmek de faydalı bir fikirdir. Yasemin ve papatya gibi insanı gevşeten ve rahatlatan bitki çaylarını yatmadan önce bir fincan içebilirsiniz. Ayrıca uyumadan önce alacağınız ılık ya da sıcak bir duş sakinlemenize ve gevşemenize neden olacaktır. Duşun ardından rahatlayan vücudunuz uykuya daha kolay dalar. Uyku öncesi telefon, ipad, tablet gibi elektronik cihazlar enerji düzeyinizi değiştirir aynı zamanda dikkatinizi dağıtırlar. Elektronik aletler ile uğraşırken uykunuzu feda edebilirsiniz. Bu sebeple uyurken bu tür elektronik aletler ile ilgilenmek yerine kitap okumayı tercih edebilirsiniz.

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *